Skip to main content

نامزدهای سیمرغ جشنواره فجر معرفی شدند

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور در جمع خبرنگاران، اسامی نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد.

به گزارش پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران، داروغه­‌زاده، محمد احسانی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر و محمود کلاری را داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خواند و نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین در شاخه­‌های مختلف را به شرح زیر اعلام کرد:

نامزدهای بهترین کارگردانی:

بهرام توکلی - غلامرضا تختی

نیما جاویدی - سرخ پوست

نرگس آبیار- شبی که ماه کامل شد

سعید روستایی - متری شیش و نیم

سیدرضا میرکریمی - قصرشیرین

محمدحسین مهدویان - ماجرای نیمروز

بهترین فیلم:

سرخپوست به تهیه کنندگی مجید مطلبی

شبی که ماه کامل شد به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی

غلامرضا تختی به تهیه‌کنندگی سعید ملکان

متری شیش و نیم به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان

ماجرای نیمروز: رد خون به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی

قصر شیرین به تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی

بهترین فیلمنامه:

محسن تنابنده برای «قسم»

محسن قرائی، محمد داوودی برای «قصر شیرین»

نیما جاویدی برای «سرخپوست»

پرویز شهبازی برای «طلا»

نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی برای «شبی که ماه کامل شد»

بهترین نقش اول مرد:

حامد بهداد - قصر شیرین

امین حیایی- درخونگاه

هوتن شکیبا - شبی که ماه کامل شد

پیمان معادی - متری شیش و نیم

نوید محمدزاده- سرخپوست

بهترین نقش اول زن:

مهناز افشار - قسم

الناز شاکردوست - شبی که ماه کامل شد

ژاله صامتی - درخونگاه

بهنوش طباطبایی- ماجرای نیمروز ۲

فاطمه معتمدآریا - بنفشه آفریقایی

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

آرمین رحیمیان - شبی که ماه کامل شد

نوید محمدزاده - متری شیش و نیم

حسن پورشیرازی - قسم

یونا تدین - قصر شیرین

علی نصیریان- مسخره باز

جواد عزتی - ماجرای نیمروز ۲

بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

زهره عباسی - ناگهان

فرشته صدرعرفایی- شبی که ماه کامل شد

نیوشا علی پور - قصر شیرین

پانته آ پناهی ها - درخونگاه

بهترین موسیقی متن:

پیمان یزدانیان برای متری شش و نیم و بنفشه آفریقایی

امین هنرمند برای قصر شیرین

افشینن عزیزی برای غلامرضا تختی

مسعود سخاوت دوست برای شبی که ماه کامل شد

کریستف رضاعی برای ناگهان درخت و سال دوم دانشکده من

بهترین فیلمبرداری:

حمید خضوعی ابیانه برای غلامرضا تختی

هومن بهمنش برای متری شیش و نیم

شهرام نجاریان برای خون خدا

علی قاضی برای مسخره باز

هادی بهروز برای ماجرای نیمروز: رد خون

مسعود سلامی آشفته‌گی

بهترین چهره پردازی:

ایمان امیدواری برای فیلم شبی که ماه کامل شد

مجید اسکندری برای سمفونی نهم

شهرام خلج برای ماجرای نیمروز: ردخون

سعید ملکان برای غلامرضا تختی

ایمان امیدواری برای سخره باز

عباس عباسی برای 23 نفر

بهترین طراحی لباس:

محمدرضا شجاعی برای فیلم شبی که ماه کامل شد

مشکین مهرگان برای فیلم سمفونی نهم

محمدرضا شجاعی برای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون

امیر ملکپور برای فیلم غلامرضا تختی

الهام معین برای فیلم مسخره باز

بهترین صدابرداری:

ایرج شهزادی برای متری شیش و نیم

مسیح سراج برای پالتو شتری

بهمن اردلان برای 23 نفر

منصور شهبازی برای طلا

مهدی ابراهیم‌زاده برای قسم

بهترین صداگذاری:

امیرحسین قاسمی برای فیلم متری شیش و نیم

حسین ابوالصدق برای فیلم سمفونی نهم

مهرشاد ملکوتی برای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون

امیرحسین قاسمی برای فیلم غلامرضا تختی

آرش قاسمی برای فیلم شبی که ماه کامل شد

طراحی صحنه:

سهیل دانش برای مسخره باز

محمدرضا شجاعی برای شبی که ماه کامل شد

کیوان مقدم برای غلامرضا تختی

محسن نصراللهی برای متری شیش و نیم و سرخپوست

کامیاب امینی عشایری برای 23 نفر

بهترین تدوین:

محمدرضا مویینی برای فیلم سمفونی نهم

بهرام دهقانی برای فیلم متری شیش و نیم

خشایار موحدیان برای قسم

محمد نجاریان برای ماجرای نیمروز: رد خون

میثم مولایی برای فیلم غلامرضا تختی

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی:

محسن روزبهانی برای 23نفر

ایمان کرمیان برای سمفونی نهم

آرش آقابیک برای شبی که ماه کامل شد

ارشا اقدسی برای قسم

ایمان کرمیان برای ماجرای نیمروز؛ رد خون

جلوه‌های بصری:

جواد مطوری برای فیلم مسخره باز

محسن خیرآبادی، رضا میثاقی، شهاب نجفی برای فیلم غلامرضا تختی

هادی اسلامی و امیرسحر خیز برای 23 نفر

جواد مطوری برای سرخپوست

سینا قویدل برای ماجرای نیمروز رد خون

نامزدهای بخش نگاه نو:

جان‌دار حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری

حمال طلا به کارگردانی تورج اصلانی

دیدن این فیلم جرم است به کارگردانی رضا زهتابچیان

روزهای نارنجی به کارگردانی آرش لاهوتی

مسخره‌باز به کارگردانی همایون غنی‌زاده

خاطر نشان می­‌سازد جشنواره فیلم فجر در حالی به کار خود پایان می­‌دهد که پخش با کیفیت فیلم‌­ها در پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران و نظم حاکم بر شیوه برگزاری از جمله نکات قابل تأمل در برگزاری این رویداد هنری است و مخاطبان برای اولین بار در فضایی متفاوت در احترام به مخاطب و خواسته­‌های او مواجه شدند.